Sunday, April 17, 2011

JANGAN CAKAP MACAM TU.

pernah tak bila anda digalakkan atau lebih sesuai  menyertai satu pertandingan separa rela , dan nak memanjangkan cerita , anda menang . bila anda balik daripada pertandingan , anda diperli oleh sesetengah pihak , seolah-olah tindakan anda menyertai pertandingan tersebut adalah tindakan yang salah ?

memang menyakitkan . mulut orang memang tak boleh ditutup . manusia sentiasa tak puas hati dengan tindakan orang lain . terlalu mementingkan diri . tak perlulah disebut-sebut ketidakpuasan hati itu depan orang ramai . bincang elok-elok . tak fikir perasaan orang .

kemenangan itu dah menaikkan nama sesebuah organisasi yang telah banyak menyumbang dalam hidup lebih-lebih lagi pelajaran tapi ada pula pihak yang tidak menyenangi kemenangan itu . apa ini manusia ? 

wahai manusia ! kata-katamu membuat kemenangan itu sia-sia . jangan penting diri . kalau mereka gagal bukan manusia itu seorang saja yang berdepan masalah . tolonglah ! mereka juga tidak berharap untuk menang . rezeki dari Dia , tak siapa mampu menolak . hentikan fikir tekanan sendiri .! mereka juga manusia berperasaan .

No comments:

Post a Comment