Wednesday, December 22, 2010

MARAH.

pernah marah tak? selalu .. tak elok la. kenapa kita marah? pada aku, perasaan tu pelik. tak tahu dari mana datangnya tiba-tiba ja keluar..dari otak.? mungkin. ada orang tu kadang-kandang marahnya gila-gila, ada yang marah gila ( marah betul-betul ).. aku ada la kenal orang yang bila dia marah perghh..habis semua benda dia baling kalau ada kasut ALDO pun dia baling.. kadang-kadang dia cederakan diri sendiri. contohnya, dia ketuk meja, sepak pintu. dia dah tak boleh fikir bila dia marah..

bodohkan?

memang bodoh. istighfar ja la.. bukan susah, allah dah janji kalau kita istighfar mesti sejuk punya..sabar.

kalau aku sendiri, aku jenis yang susah nak marah.. kalau ada benda yang sangat patut aku marahkan pun aku tak marah..aku pun tension sebab aku tak boleh nak marah. aku simpan ja.. kadang-kadang kalau aku marah aku cakap elok-elok tapi orang buat bodoh ja.. penat yo!kalau aku buat muka aku rasa macam aku ni kurang ajar.. buat malu my beloved mak bapak ja..

tapi ada la beberapa kali aku marah yang teramat sangat.. lepas tu aku rasa bersalah sangat,malu pun ada..

last but not least, aku tak boleh tengok orang marah. menyampah.

No comments:

Post a Comment