Monday, December 6, 2010

macam mana ni ??

okeyh hari ini aku dah ada idea untuk menaip.. actually aku tak suka sangat topik hari ini tp aku rasa aku kena tulis jugak. tok aku upah orang pasang tile kat rumah .. pak cik tu orang indon. dia bawak kawan dia untuk membantu.. mula- mula macam tak ada apa2 yang pelik.. tapi aku terdengar soseh-soseh dorang bersembang. satu suara malaysia, satu suara indon. PELIK SANGAT!! aku yang terlalu hairan ini.. masih lagi buat tak tahu. aku terus melangkah ke dapur menyertai tok dan acu ( aku tinggal homework atas meja ) yang sedang berbual. tentang apa aku tak tahu.. tiba-tiba acu bersuara " lawaklah orang malaysia kerja dengan orang indon kat malaysia ". betapa terkejutnya aku ..! tapi aku buat selamba saja sebab aku memang macam tu. tak mudah melatah atau terkejut. hehehee.

tapi kira ok la sebab dia masih nak kerja walaupaun dia jadi kuli kepada orang luar. cuba kita tengok orang lain...especially lelaki la. ramai yang menganggur. padahal peluang pekerjaan samada kerja kerajaan atau swasta kat malaysia ni terlalu banyak.. memilih sangat. negara kita ni kekurangan jururawat lelaki.. ada lelaki yang berpendapat tu kerja perempuan.. eiy!! ada perempuan yang buat kerja orang lelaki tau !! contohnya..askar. jiran tok aku punya anak pegawai askar tau !! perempuan tu !! puteri nama dia. come on la lelaki.open minded la cket.tak kan tak rasa tercabar langsung. !! okey gtg.

No comments:

Post a Comment